Studying Choreographic Collaboration in the Wild
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Published:28 June 2021
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ABSTRACT
Dance making is often a highly idiosyncratic, collaborative endeavour between a choreographer and a group of dancers that constitutes a rich context for designers of creativity-support tools (CSTs). However, long-term, ecologically valid studies of collaboration in dance making are rare, especially when mediated by digital tools. We present a 5-month field study in the frame of a dance course, where a choreographer and six students used a CST originally designed for choreographic writing. We contrast our findings with our initial assumptions about the role of the tool to mediate a diversity of notating styles and hierarchical roles. We highlight the value of and the challenges behind this in-the-wild study in uncovering needs and roles as they emerged over time.
ダンス制作は、多くの場合、振付家とダンサーグループの間で行われる非常に特異な共同作業であり、創造性支援ツール(CST)の設計者にとって豊かな文脈を構成しています。しかし、ダンス制作におけるコラボレーションの長期的かつ生態学的に有効な研究は、特にデジタルツールを媒介とした場合には稀です。本研究では、ダンスコースの中で、振付家と6人の学生が、元々振付を書くために設計されたCSTを使用した5ヶ月間のフィールドスタディを紹介します。本研究では、多様な記譜スタイルと階層的な役割を媒介するツールの役割についての当初の想定と、我々の発見を対比させた。また、時間の経過とともに出現するニーズや役割を明らかにするという、この実戦的な研究の価値と課題を強調した。